Groei zit in ons DNA.
Persoonlijk contact
Binnen twee weken reactie
Opmerkingen en klachten kunnen door middel van het formulier ingediend worden.
Wanneer we uw opmerking of klacht ontvangen, registreren we deze direct en starten we het onderzoek. Binnen twee weken kunt u een eerste reactie van ons verwachten. We streven ernaar om binnen vier weken met een oplossing te komen. Als er meer tijd nodig is, laten we u dat binnen deze periode weten en geven we een nieuwe termijn aan.
Na de definitieve afhandeling van uw opmerking of klacht ontvangt u een verslag per post of e-mail. We behandelen uw opmerking of klacht altijd vertrouwelijk. Bent u niet tevreden met de geboden oplossing? Dan kunt u uw opmerking of klacht voorleggen aan een onafhankelijke derde partij. Uw opmerking of klacht wordt gedurende twee jaar bewaard.
Het is van groot belang dat iedere medewerker zich vrij voelt om (vermoedens van) misstanden, onregelmatigheden of mogelijke schendingen van wetten en regels te melden. De klokkenluidersregeling biedt een duidelijke en veilige structuur voor het doen van meldingen en beschermt de melder tegen mogelijke negatieve gevolgen. Zo draagt deze regeling bij aan een open en veilige organisatiecultuur waarin medewerkers zich betrokken voelen bij en zich verantwoordelijk voelen voor onze organisatie.
De klokkenluidersregeling is gebaseerd op de vier “W’s”:
Het is belangrijk dat meldingen niet gaan over persoonlijke conflicten of situaties zonder bredere maatschappelijke gevolgen. Voor dergelijke zaken bestaan andere protocollen, zoals het Protocol (On)gewenst Gedrag.
Deze regeling voldoet aan de eisen die gesteld worden in de Wet bescherming klokkenluiders. Meer gedetailleerde informatie over deze punten is te vinden in de bijgevoegde regeling.
Het is belangrijk om kennis te nemen van de klokkenluidersregeling en deze te gebruiken wanneer er vermoedens zijn van een misstand. De regeling biedt duidelijke richtlijnen voor contactinformatie en ondersteuning.